Nieuws

Internet voor elke leerling en leraar: aanmelden nu mogelijk

Een internetverbinding is essentieel nu leerlingen thuis onderwijs krijgen en leraren thuis lesgeven. In de praktijk blijkt dat sommige gezinnen geen internet hebben. SIVON onderzoekt om hoeveel leerlingen en leraren het gaat. Heeft jouw schoolbestuur leerlingen of leraren thuis zonder internet? Meld je dan aan. 

Naast een laptop voor elke leerling is het ook belangrijk dat leerlingen thuis een internetverbinding hebben. Hetzelfde geldt voor leraren. Met een internetverbinding kunnen zij optimaal gebruik maken van onderwijs op afstand. De PO-Raad, VO-raad, MBO Raad en de ministeries van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) en Economische Zaken en Klimaat (EZK) hebben aan SIVON gevraagd om samen met telecomproviders te onderzoeken hoeveel leerlingen en leraren thuis geen internet hebben.

Hoeveel leerlingen zonder internet

Samen willen we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk leerlingen en leraren een internetverbinding krijgen. Met de telecomproviders KPN, T-Mobile en VodafoneZiggo zoeken we naar de beste oplossing. Telecomproviders zijn bezig met verschillende initiatieven zoals het aanbieden van 4G, het bieden van een toegangsmogelijkheid via publieke wifi-netwerk het uitgeven van hotspots en internet simkaarten. SIVON wil weten hoeveel leerlingen en leraren thuis geen internetverbinding hebben, zodat we tot goede oplossingen komen.

Let op: Afhankelijk van de hoeveelheid aanmelders zoeken we samen met de telecomproviders naar een gepaste oplossing. Op dit moment kunnen we nog geen garanties bieden. We doen er alles aan om leerlingen en leraren zonder internet te gaan helpen.


Aanmelden

Zijn binnen jouw bestuur leerlingen en leraren die thuis geen internet hebben? Meld je dan aan via het aanmeldformulier.

Aanmelden kan tot 10 april 2020. 
 

Onze professionals staan voor je klaar

Stel je vraag of zoek een opleiding

Contact met de Juridische Helpdesk

Heb je een juridisch vraag? Als lid van de PO-Raad kun je via de pagina van de Juridische helpdesk je vraag stellen op Mijn PO-Raad (na het inloggen in het ledenportaal).

Voor dringende vragen bel met 030 - 31 00 933. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 – 12.00 uur.

Helpdesk 2 mensen praten