NRC: 'De leraar moet geen hamburgerbakker van de McDonalds zijn'

In een interview met NRC geeft Paul Kirschner, emeritus hoogleraar onderwijspsychologie, aan hoe belangrijk het is dat er gebruik wordt gemaakt van wetenschappelijke kennis in het onderwijs. 'Zo moet een leraar over de hoeveelheid technieken beschikken van een ‘Michelin-kok’, zegt hij vaak, en niet die van een hamburgerbakker in de McDonalds. Zodat de leraar per geval kan bepalen met welke techniek de leerling het meest leert', zo schrijft NRC.

Paul Kirschner verwijst in het interview ook naar het boek Op de schouders van reuzen, dat hij samen met twee jonge wetenschappers schreef. Dit boek is mede gefinancierd door de PO-Raad.

Hier kun je meer lezen over het boek en de totstandkoming en andere projecten waarbij de PO-Raad werkt aan de bevordering van de verbinding tussen wetenschappelijk onderzoek en de dagelijkse onderwijspraktijk. Daar vind je ook de link naar het boek. 

Laatst gewijzigd: 
maandag 3 juni 2019

Nieuwscategorieën