Nieuws

Tweede Kamer: bestuur Onderwijscoöperatie overdragen aan interim-bestuur van leraren

De Tweede Kamer heeft de motie van Paul van Meenen (D66) en Michel Rog (CDA) over het vervangen van het bestuur van de Onderwijscooperatie aangenomen. Van Meenen en Rog constateren dat de Onderwijscoöperatie er niet in geslaagd is voldoende draagvlak te creëren onder leraren voor het Lerarenregister.

Zij verzoeken de regering te bevorderen dat het bestuur van de Onderwijscoöperatie wordt overgedragen aan een interim-bestuur van leraren en hen de ruimte te geven om de taken en bevoegdheden van de Onderwijscoöperatie op te pakken. De PO-Raad kan zich in deze motie vinden, maar vindt het van groot belang dat er pas op de plaats gemaakt wordt met de gehele implementatie van het Lerarenregister, inclusief de gegevenslevering.

Vorige week liet de Onderwijscoöperatie al weten de ondersteuning van het Lerarenregister terug te geven aan de minister. Lees het bericht: Zet implementatie van het Lerarenregister on hold.

Onze professionals staan voor je klaar

Stel je vraag of zoek een opleiding

Contact met de Juridische Helpdesk

Heb je een juridisch vraag? Als lid van de PO-Raad kun je via de pagina van de Juridische helpdesk je vraag stellen op Mijn PO-Raad (na het inloggen in het ledenportaal).

Voor dringende vragen bel met 030 - 31 00 933. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 – 12.00 uur.

Helpdesk 2 mensen praten