Vraag aan Juridische helpdesk? Stel hem in het nieuwe ledenportaal!

De Juridische helpdesk van de PO-Raad is vanaf nu online bereikbaar via het ledenportaal op www.mijnporaad.nl. Op het ledenportaal vind je berichten en documenten van mijn.poraad.nl die alleen voor leden bestemd zijn, en je kunt er als lid van de PO-Raad ook je (juridische) vragen stellen.

Wat betekent dit?

Het e-mailadres van de Juridische helpdesk komt te vervallen. Alle schriftelijke vragen kun je via het icoon op de pagina van de Juridische helpdesk op mijnporaad.nl stellen. Je kunt op die pagina ook de status van je vraag zien.

Voor dringende zaken kun je de Juridische helpdesk ook nog steeds telefonisch bereiken. De juristen zijn op werkdagen bereikbaar tussen 09:00 en 12:00 en tussen 14.00 en 16.00 uur.  

Ledenportaal

Via de inlogknop op de website (rechtsboven op www.poraad.nl) of rechtstreeks via www.mijnporaad.nl kom je in het nieuwe ledenportaal. Als je eerder een mailbericht hebt ontvangen over het ledenportaal, heb je waarschijnlijk al een account. Je gebruikersnaam is je e-mailadres. Klik op ‘wachtwoord vergeten’ en je ontvangt een geautomatiseerde link om een wachtwoord aan te maken. Vanaf dat moment kun je met dat wachtwoord inloggen.

Per schoolbestuur is er één persoon gemachtigd om:

  • De organisatiegegevens zelf te wijzigen;
  • De gegevens van de collega’s van jouw organisatie te onderhouden;
  • Bestuurders en stafmedewerkers van jouw organisatie toegang te geven tot het ledenportaal.

Als je nog geen account hebt, moet je contact leggen met de persoon die hiervoor gemachtigd is binnen jouw organisatie. Daarna heb je toegang tot een omgeving waar je makkelijker berichten vindt en sneller contact kunt leggen met de PO-Raad. De omgeving is beter beschermd, zodat je het ledenportaal ook kunt gebruiken voor juridisch gevoelige kwesties. Heb je een vraag over het nieuwe ledenportaal of kom je er niet uit? Stuur dan een mail naar online@poraad.nl.

Juridische helpdesk

Als lid van de PO-Raad kun je via het ledenportaal direct bij de Juridische Helpdesk terecht voor vragen over arbeidsvoorwaarden, personeelsbeleid, bekostiging, huisvesting, medezeggenschap en hoofdlijnen van het onderwijsbeleid.  Onze juristen streven ernaar jouw vraag binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

Het team van de Juridische helpdesk bestaat uit:

  • Marjolein Weltevrede-Treffers, teamleider;
     
  • Judith Verbeek;
     
  • Meta Vos;
     
  • Micky van Loon en
     
  • Sabine Kwaks.
Laatst gewijzigd: 
maandag 4 januari 2021

Nieuwscategorieën