Zelf aan de knoppen met scenariomodel voor leerlingenprognoses en formatieramingen

23-08-2012

Met het nieuwe instrument 'Scenariomodel' kan het basisonderwijs voortaan zelf aan de knoppen draaien om leerlingenprognoses en formatieramingen te berekenen. Daarmee krijgen zij op basis van diverse scenario's inzicht in hun personeelsbehoefte en financiële ruimte.

De basisscholen hebben hiermee een gratis en toegankelijk instrument in handen waarmee ze tijdig kunnen inspelen op bijvoorbeeld een leerlingendaling of een leerlingenstijging. Op verzoek van het Arbeidsmarktplatform Primair Onderwijs heeft het CAOP het Scenariomodel laten ontwikkelen. Het wil hiermee op de signalen van schoolbestuurders inspelen dat er behoefte is aan een dergelijk berekeningsmodel voor het komend jaar en een aantal jaren daarna.

Het Arbeidsmarktplatform Primair Onderwijs is het kennis-en expertisecentrum van de arbeidsmarkt in het primair onderwijs en is mede tot stand gekomen op initiatief van de PO-Raad. Samen met de sector bevordert het Arbeidsmarktplatform PO een gezonde arbeidsmarkt. 

Laatst gewijzigd: 
donderdag 23 augustus 2012

Nieuwscategorieën