Regionale bijeenkomst veranderingen Participatiefonds - Utrecht

Het Participatiefonds voert dit jaar twee belangrijke veranderingen door. De opzet van het reglement voor het indienen van vergoedingsverzoeken verandert. Daarnaast kunnen schoolbesturen de verzoeken vanaf half mei digitaal via de website van het Participatiefonds versturen. Besturen die precies willen weten wat dit voor hen betekent, kunnen zich aanmelden voor de laatste van een serie regionale voorlichtingsbijeenkomsten op 25 april in Utrecht.

Op de bijeenkomst worden het vernieuwde reglement en de nieuwe tool om vergoedingsverzoeken in te dienen uitgebreid toegelicht. Ook komen tal van praktijkvoorbeelden aan bod en is er ruime gelegenheid om vragen te stellen. De bijeenkomst is van 13.00 uur tot 16.15 uur. U kunt zich aanmelden via de website van het Participatiefonds.

Het Participatiefonds komt in beeld wanneer een schoolbestuur in het primair onderwijs een dienstverband beëindigt. Het kan dan bij het Participatiefonds een verzoek indienen voor vergoeding van de uitkeringskosten. Het fonds betaalt deze kosten als het schoolbestuur heeft voldaan aan de voorwaarden in het reglement.

• do
    apr