Digitale geletterdheid, hoe doen we dat?

Leerlingen hebben digitale kennis en vaardigheden nodig om zich staande te houden in de maatschappij en een goede toekomst op te bouwen. Daarom zoeken steeds meer scholen naar een blijvende aanpak voor digitale geletterdheid. Het is de verwachting dat dit met de curriculumherziening een vaste plek krijgt in het landelijke onderwijsprogramma.
De PO-Raad vindt het belangrijk dat digitale geletterdheid wordt opgenomen in het nieuwe curriculum, liefst zoveel mogelijk geïntegreerd in andere vakken. Zo voorkomen we dat het programma te vol wordt en kunnen vakken zoals taal en digitale geletterdheid slim worden gecombineerd.
Scholen Heeft jouw school een onvoldoende of zeer zwak oordeel van de inspectie? Doe dan een beroep op het programma Goed Worden, Goed Blijven (GWGB) van de PO-Raad. Een team van experts helpt om de kwaliteit(szorg) weer op orde te krijgen.
Besturen Een onvoldoende oordeel van de inspectie? Met de bestuursondersteuning van 'Goed Worden, Goed Blijven' werk je als bestuur aan de herstelopdracht(en) en krijg je begeleiding van een ervaren adviseur.
Scholen Heeft jouw school de basis op orde, maar liggen de resultaten rond of onder de signaleringswaarden van de inspectie? Ga preventief aan de slag met het op orde brengen van de kwaliteit(szorg) op jouw school met 'Goed Worden, Goed Blijven Plus (GWGB+). In dit ondersteuningstraject ga je samen met een extern adviseur aan de slag met een zelfevaluatie en een verbeterplan
Besturen Een onvoldoende oordeel van de inspectie? Met de bestuursondersteuning van 'Goed Worden, Goed Blijven' werk je als bestuur aan de herstelopdracht(en) en krijg je begeleiding van een ervaren adviseur.