Al 240 schoolorganisaties in het funderend onderwijs gestart met Monitor Digitalisering Onderwijs
Na de eerste anderhalve week van de afnameperiode voor de Monitor Digitalisering Onderwijs zijn al 240 schoolorganisaties in het primair en voortgezet onderwijs gestart met het invullen van de Monitor. Alle schoolorganisaties en doorgegeven sleutelfiguren hebben per mail een uitnodiging ontvangen om het onderzoek te starten in Vensters. De afnameperiode loopt nog tot medio april 2025.
Hoe wordt ICT ingezet, hoe ervaren onderwijsprofessionals digitalisering en welke verbeterkansen zijn er? De Monitor Digitalisering verzamelt gegevens op drie niveaus in de organisatie: bestuursniveau, schoolniveau en onder onderwijsprofessionals. Met vragenlijsten voor leraren, schoolleiders, beleidsmedewerkers ICT en bestuurders krijg je een compleet beeld van de ontwikkeling van digitalisering in je schoolorganisatie.
Na deelname aan de Monitor krijgen de schoolorganisaties en scholen handvatten bij beleidsontwikkeling rondom ICT en digitalisering, en rapportages die direct kunnen worden ingezet voor verbetering en strategie.
De rapportages op bestuur- en schoolniveau zijn eind mei beschikbaar voor scholen en schoolorganisaties. Daarvoor moeten er voldoende vragenlijsten worden ingevuld, waaronder de vragenlijst over de schoolorganisatie en een reactie van minstens vijf leraren per school. Zo kunnen scholen nog vóór de zomervakantie met de input aan de slag.
Ook inzicht in de ontwikkeling van digitalisering in je schoolorganisatie? Doe mee aan de Monitor Digitalisering Onderwijs.
Meer informatie? Bekijk de themapagina.