Nieuws

Krijg passende ondersteuning bij uw volgende stap met ICT

Uw volgende stap met ICT in het onderwijs is ongetwijfeld een andere dan die van uw collega- school of schoolbestuur. Misschien spelen digitale leermiddelen al een rol bij diverse vakken en wilt u nog veel meer doen met ICT. Of misschien bent u zich nog aan het oriënteren en weet u nog niet hoe u ICT wilt inzetten. In welke fase u en uw organisatie zich ook bevinden, de PO-Raad en Kennisnet bieden passende ondersteuning. Om beter inzichtelijk te maken welk aanbod voor u geschikt is, zult u de komende tijd steeds vaker drie typen iconen tegenkomen bij de diverse ondersteuningsvormen.

Deze iconen corresponderen met de fase waarin scholen en hun besturen zich vinden bij de implementatie van ICT in hun onderwijs. Binnenkort kunt u op basis van de bijbehorende iconen snel zien welk ondersteuningsaanbod voor u geschikt is.

Welke fases zijn er?

Bekijk onderstaande filmpjes om snel te bepalen in welke fase uw organisatie zich bevindt.

Fase 1: Aan de slag met ICT – Voor scholen, schoolleiders, leraren, ICT-coördinatoren en besturen die weten dat ze aan de slag willen met ICT maar niet goed weten waar ze moeten beginnen.

Fase 2: Goed op weg met ICT – Voor scholen, schoolleiders, leraren, ICT-coördinatoren en besturen met een duidelijke visie op onderwijs en een ICT-plan. Voor een of enkele vakken zetten zij al digitale leermiddelen in.

Fase 3 – Samen vooruit - Voor scholen, schoolleiders, leraren, ICT-coördinatoren en besturen die willen innoveren en daarbij ICT willen gebruiken. Het zijn doorgaans voorlopers die tegen vraagstukken aanlopen die anderen nog niet zijn tegengekomen.

Onze professionals staan voor je klaar

Stel je vraag of zoek een opleiding

Contact met de Juridische Helpdesk

Heb je een juridisch vraag? Als lid van de PO-Raad kun je via de pagina van de Juridische helpdesk je vraag stellen op Mijn PO-Raad (na het inloggen in het ledenportaal).

Voor dringende vragen bel met 030 - 31 00 933. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 – 12.00 uur.

Helpdesk 2 mensen praten