Nieuws

Snel internet in de klas organiseren, voor nu én de toekomst

Een stabiele internetverbinding waar de hele school tegelijk gebruik van kan maken. En niet alleen vandaag, maar ook in de toekomst, als de belasting op de verbinding alleen maar zwaarder wordt. Een reële wens, maar welke eisen stel je dan aan de provider? Welke keuzes kun je daarin maken en wat voor kosten horen hierbij? Welke netwerkinfrastructuur is er nodig in de school? Wat is er nodig om in de cloud te werken?

Logische vragen die voor iedere school net even anders zijn. Daarom bieden de PO-Raad en haar ICT-partner Kennisnet de adviesdienst ‘Snel internet in de klas’. In maximaal twee dagdelen krijgt u advies over de inrichting van een toekomstbestendige netwerkinfrastructuur op uw scholen, en de investeringen die daarmee gepaard gaan. U kunt zelf het nodige onderzoek verrichten met de handreiking externe connectiviteit. Hierin leest u over de geschikte externe verbindingen voor uw scholen. 

Niet voor iedere regio is een internetverbinding een vanzelfsprekendheid. Soms vormt de (geografische) locatie hierin een beperking. Daarom hebben de PO-Raad en Kennisnet een marktconsultatie gedaan. Verschillende marktpartijen hebben hun visie en oplossingen geboden voor deze connectiviteitsproblemen. Herkent u de problemen met een snelle internetverbinding voor uw scholen? Lees dan hier meer over de marktconsultatie en vraag de voorstellen van de marktpartijen op die relevant zijn voor uw school of bestuur.

Contact met de adviesdienst

Om gebruik te maken van de adviesdienst kunt u contact opnemen met de helpdesk ‘Slimmer leren met ICT’. U kunt een e-mail sturen naar slimmerlerenmetICT@poraad.nl of bellen met 0800-3212233.

Onze professionals staan voor je klaar

Stel je vraag of zoek een opleiding

Contact met de Juridische Helpdesk

Heb je een juridisch vraag? Als lid van de PO-Raad kun je via de pagina van de Juridische helpdesk je vraag stellen op Mijn PO-Raad (na het inloggen in het ledenportaal).

Voor dringende vragen bel met 030 - 31 00 933. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 – 12.00 uur.

Helpdesk 2 mensen praten