Digitaal portfolio en administratieve druk

Hoe kun je met een digitaal portfolio het leerproces en de ontwikkeling van de leerling volgen en de administratieve druk bij leerkrachten verlichten? (Deze vraag staat sinds januari 2016 stil. Het indienende bestuur Signum laat met twee ondersteunende besturen SKOFV en Xpect Primair een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren over ontwikkeling exclusief door een leverancier. Omdat de ondersteuning vanuit de versnellingsvragen gericht is op publieke pre-competitieve ontwikkeling kan deze niet verder als, of zolang onduidelijk is of, de scholen reeds exclusief met een partij verder willen gaan. Wordt vervolgd.)

Vraag
10
Lopend
Ingediend op
15-04-2015
Ondersteun deze vraag  x 2

Reacties (2)

Bert van de Griend
17:59, 11 december 2015

Bij ons op school, basisschool de Regenboog te Dordrecht, zijn wij de mogelijkheden aan het bekijken van een (digitaal) portfolio.
Wij willen met de leerlingen zowel het verleden (afgeronde opdrachten / werkjes) als de toekomst (leerdoelen) vast kunnen leggen (creatief, cognitief en sociaal-emotioneel) ; zowel voor leerlingen als voor ouders/verzorgers.
Daarom willen wij deze versnellingsvraag ondersteunen

Sacha Schrier | STAIJ, Stichting Samen tussen Amstel en IJ
09:40, 18 mei 2016

Op Montessorischool de Amstel zijn wij ook bezig met de ontwikkeling van een blended portfolio. Wij zoeken verbinding met andere scholen die gelijke ambities hebben, vandaar dat wij via Samen Tussen Amstel en IJ (STAIJ) deze versnellingsvraag ondersteunen, wij zijn benieuwd naar het vervolg.

Plaats een reactie

Actuele vragen