In het primair onderwijs zijn steeds meer academisch geschoolde leraren werkzaam. Maar hoe zet je academische leraren optimaal in binnen je schoolbestuur? Wat is hun toegevoegde waarde en wat vraagt dit van het HR-beleid? In het katern 'Academische leraren, praktijk in zicht' delen een aantal bestuurders, directeuren en adviseurs hun ervaringen.
Laatste nieuws
-
-
Het ministerie van OCW, de PO-Raad, VO-raad, MBO Raad, VH en VSNU hebben in bestuurlijk overleg besloten een nieuw financieringsmodel in te voeren voor opleidingsscholen. Doel is om met het nieuwe model de groei van het aantal opleidingsplekken in opleidingsscholen te stimuleren. Dit is een belangrijke ambitie van de partijen.
-
In de regio’s Zeeland, Arnhem-Nijmegen, Alkmaar, Lelystad- Dronten en Leiden zijn vijf aspirant-opleidingsscholen voor het primair onderwijs gestart. Hiermee groeit het aantal (aspirant) opleidingsscholen voor het primair onderwijs naar 38. Een positieve ontwikkeling, want ‘Samen opleiden en professionaliseren’ zou volgens de PO-Raad de norm moeten zijn voor het opleiden en doorlopend professionaliseren van leraren.