• Vanaf 7 mei kunt u nog een allerlaatste keer feedback geven op de bouwstenen die moeten leiden tot nieuwe kerndoelen. Omdat de PO-Raad het van groot belang vindt dat leraren en schoolleiders in onze sector meedenken en meespreken, hebben we een handreiking opgesteld om schoolbesturen te helpen in de eigen regio een feedbacksessie te organiseren.

  • Meepraten over wat leerlingen in de nabije toekomst moeten leren? Bekijk dan de tussenproducten die teams van leraren en schoolleiders hiervoor hebben ontwikkeld en geef uw feedback! Reageren kan nog tot en met 27 januari.

  • Wie wil, kan nog tot 14 november feedback geven op de derde serie tussenproducten van Curriculum.nu, het traject dat moet leiden tot nieuwe kerndoelen in het primair en voortgezet onderwijs. Voordat de eindopbrengsten in het voorjaar van 2019 worden gedeeld met de Tweede Kamer, volgen nog twee ontwikkelsessies.

  • De leraren en de schoolleiders die volgend jaar deelnemen aan Curriculum.nu zijn vrijdag op feestelijke wijze bekend gemaakt. De scholen die als ontwikkelscholen aan de slag gaan, worden begin 2018 onthuld. Veel deelnemers reisden naar Utrecht af om alvast met elkaar kennis te maken en hun uitverkiezing te vieren. De officiële aftrap van de ontwikkelfase van Curriculum.nu is in maart.

  • Vanaf vandaag kunnen leraren, schoolleiders en scholen zich inschrijven voor Curriculum.nu. Meer dan 130 leraren en zo’n 20 schoolleiders uit het primair en voortgezet onderwijs (po en vo) krijgen de kans om te werken aan de herziening van het curriculum.

  • Wil(len) uw school of scholen meewerken aan het curriculum in het primair en voortgezet onderwijs? Of kent of bent u een leerkracht of schoolleider die hieraan wil bijdragen? Vanaf 18 september kunt u zich aanmelden. Lees nu alvast meer over deze uitdaging op www.curriculum.nu/meedoen.

  • De Onderwijscoöperatie, VO-raad, PO-Raad, AVS, Ouders en Onderwijs en LAKS, zijn als Coördinatiegroep met diverse partijen in overleg over de volgende stap naar een vernieuwd onderwijscurriculum. Volgens de Coördinatiegroep moet een nieuw curriculum recht doen aan een aantal uitgangspunten, zoals een minder overladen onderwijsprogramma, doorlopende leerlijnen tussen po en vo en een belangrijke positie voor leraren bij curriculumontwikkeling.

  • Een Kamermeerderheid wil door met de ontwikkeling van een eigentijds onderwijsaanbod in het primair en voorgezet onderwijs. Dit is de uitkomst van een Algemeen Overleg hierover op donderdag 20 april. Eerste stap is het ontwikkelen van nieuwe kerndoelen voor Nederlands, rekenen en wiskunde, Engels, burgerschap, digitale geletterdheid en techniek.

Pagina's