• Op donderdag 10 oktober presenteren de leraren en schoolleiders van curriculum.nu hun bouwstenen voor nieuwe kerndoelen in het primair en voortgezet onderwijs. Zij overhandigen hun voorstellen aan...

  • Bijna met vakantie? Vergeet niet te reageren op de conceptvoorstellen voor de curriculumherziening. Dat kan nog tot en met zondag 11 augustus. Jouw feedback is heel belangrijk en dus van harte welkom!

  • Meepraten over de opbrengsten van Curriculum.nu en dus over wat onze kinderen op school moeten leren? In het land zijn diverse bijeenkomsten waar je jouw input kunt geven. Op basis van jouw input...

  • Vanaf 7 mei kunt u nog een allerlaatste keer feedback geven op de bouwstenen die moeten leiden tot nieuwe kerndoelen. Omdat de PO-Raad het van groot belang vindt dat leraren en schoolleiders in onze sector meedenken en meespreken, hebben we een handreiking opgesteld om schoolbesturen te helpen in de eigen regio een feedbacksessie te organiseren.

  • De ambitie dat 85 procent van de leerlingen aan het einde van einde van de basisschool het minimumniveau voor mondelinge taalvaardigheid beheerst, wordt ruimschoots gehaald. Dat blijkt uit het rapport Peil.Monderlingetaalvaardigheid van de Inspectie van het Onderwijs. Daarentegen blijft het percentage leerlingen dat op een hoger niveau presteert achter bij de ambitie.

  • Vandaag demonstreren duizenden (overwegend middelbare) scholieren op het Malieveld voor het klimaat. In het primair onderwijs zijn weinig 'klimaatspijbelaars', maar dat wil niet zeggen dat het klimaat hier niet leeft! Basisscholen dragen op vele manieren hun steentje bij. En dat doen ze niet alleen vandaag.

  • 125 leraren en 18 schoolleiders werken al maanden hard aan het vernieuwen van het curriculum. Om hiervoor feedback op te halen bij andere leraren, organiseerden Stichting Proominent, SKOVV en Stichting CNS Ede voor hun scholen een feedbackmiddag. ,,Het is belangrijk dat je kijkt: kan ik er iets mee in de klas?''

  • Meepraten over wat leerlingen in de nabije toekomst moeten leren? Bekijk dan de tussenproducten die teams van leraren en schoolleiders hiervoor hebben ontwikkeld en geef uw feedback! Reageren kan nog tot en met 27 januari.

Pagina's