• Vakbonden en PO-Raad hebben twee voorbeeldbeschrijvingen gemaakt voor de functie pedagogisch educatief medewerker. De voorbeeldfuncties kunnen worden gebruikt bij het actualiseren van de functies voor het onderwijsondersteunend personeel.

  • Voer je gesprekken met oudere leraren over hun inzetbaarheid en hun loopbaan? Doe dan mee aan het onderzoek van het ministerie van OCW en klik hier voor de vragenlijst. Invultijd 10 minuten. Ben je direct leidinggevende of HRM’er in primair-, voortgezet- of middelbaar beroepsonderwijs en wil je meedoen aan een interview over de inzetbaarheid van oudere leraren? Meld je dan zelf aan via een mailbericht.

  • Hoe draagt HR-beleid bij aan het realiseren van onderwijskwaliteit? Biedt het huidige HR-beleid het hoofd aan de uitdagingen die op de organisatie afkomen? Lukt het om HR strategisch in te zetten en los te komen van de waan van de dag? En hoe vervul je je rol als HR-professional binnen de organisatie? Op deze vragen geeft de ‘Leergang strategisch HR’ een antwoord, voor zowel bestuurder als HR-professional. 

  • De commissie-Borstlap presenteerde in januari zijn advies ‘In wat voor land willen wij werken?’ aan het kabinet. De PO-Raad herkent de aandachtspunten en ziet een duidelijke link met het eerder verschenen advies van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). De rapporten bieden aanknopingspunten voor het gesprek met schoolbesturen en teams over goed werkgeverschap in het primair onderwijs.

  • Ieder schoolbestuur heroverweegt de komende maanden zijn functiegebouw voor de leidinggevende en onderwijsondersteunende functies. In dit artikel gaan we in op de wijze van inpassing van het betreffende personeel in het loongebouw na actualisatie en herwaardering van de functies.

  • In de Handreiking professioneel statuut staan stappen die schoolbesturen en hun scholen kunnen zetten om tot een professioneel statuut te komen. Elk schoolorganisatie kan het stappenplan naar eigen inzicht hanteren om tot een passend en gedragen set met afspraken te komen.

  • Welke kansen biedt verlaging van de wettelijke urennorm? Wat zijn de effecten voor de werkdruk en de kwaliteit van het onderwijs? De bonden en de PO-Raad hebben minister Arie Slob van Onderwijs een brief gestuurd om hierover het gesprek te voeren. Het doel is dat er een gezamenlijk onderzoek komt naar de verlaging van de urennorm in het primair onderwijs.

  • Het belangrijkste van de nieuwe functiereeksen, is dat het scholen en schoolbesturen aan het denken zet: wat voor een directiefunctie past bij onze school en ons onderwijs? Tot en met 23 april kunnen alle betrokkenen hun oordeel geven over de ontwerpen van de verschillende functiereeksen voor leidinggevende functies in het primair onderwijs.

  • Tot en met 23 april kunnen alle betrokkenen hun oordeel geven over de ontwerpen van de verschillende functiereeksen voor leidinggevende functies in het primair onderwijs. Doe mee met de internetconsultatie!

  • In zes sessies gaan we met elkaar in gesprek over wat er nodig is om strategisch HR-beleid in de organisatie neer te zetten en te laten ontwikkelen. Doe mee en gebruik jouw kennis en ervaring om met elkaar tot creatieve oplossingen te komen die direct toepasbaar zijn in de praktijk.

Pagina's