• Vanuit mijn rol als leerkracht van groep 7/8 maak ik vele beslissingen. Laat ik een kind wiebelen op zijn stoel als het betrokken is? Zal ik de middelbare school afraden om drie drukke leerlingen samen in één brugklas te plaatsen, of juist niet? Welke woorden kies ik om mijn schooladvies uit te leggen aan een leerling en zijn ouders? In onze onderwijscultuur is samenwerken een veelbesproken thema, maar daarmee niet vanzelfsprekend, constateert Tom Kroon. 

  • Het negenkoppige Algemeen Bestuur van de PO-Raad bestaat uit leden van de PO-Raad en verbindt de vereniging zo met haar leden. Maar wie zijn de AB-leden en wat hopen zij met hun vereniging te bereiken? In verschillende interviews stellen zij zich dit schooljaar aan u voor. Aan het woord is Wim Schut, lid van het College van Bestuur van de Stichting Christelijk Onderwijs Delft en omstreken.

  • De kwaliteit van de Nederlandse pabo’s zit in de lift. In de laatste beoordelingsronde van accreditatie-organisatie NVAO behalen zeven van de 24 Nederlandse pabo’s het eindoordeel ‘goed’. De andere zeventien opleidingen scoren een ‘voldoende’. De kwaliteit van de pabo-opleidingen is daarmee sterk verbeterd ten opzichte van 2009, toen nog zeven opleidingen ondermaats presteerden.

  • Femke Cools en Joke Lorist-Klappe mogen zich een jaar lang Leraar van het Jaar 2014 noemen voor het primair onderwijs. De PO-Raad feliciteert hen met het behalen van deze titel.

  • Tingue Klapwijk van Montessorischool Valkenbos in Den Haag en Rijan van Geene van Visio Onderwijs in Breda zijn uitgeroepen tot Leraar van het Jaar 2013. Tingue was genomineerd in de catergorie...