Overslaan en naar de algemene inhoud gaan
PO-Raad
  • Home
  • Nieuws & Achtergronden
    • Nieuws
    • Belangenbehartiging
    • Weblogs
    • Nieuwsbrief
    • podium
    • Primair Onderwijs in Cijfers
  • Thema's
    • Financiën
      • Bekostiging
        • De centen van de sector - De bekostiging en het systeem (lumpsum)
        • De centen van de sector - Uitgaven en verantwoording
        • Financiële regelingen
        • Indexering Lumpsum
        • Salarissen
      • Ondersteuning bij financieel management
      • Uitgaven en verantwoording
        • Accountantscontrole
        • Belastingen
        • Verantwoording financiële positie in het bestuursverslag
    • Goed Bestuur
      • Benchmark
      • Code Goed Bestuur
      • Eenpitters en kleine besturen
      • Geschillen
        • Stichting Onderwijsgeschillen
      • Intern toezicht
      • Professionalisering schoolbesturen
        • Bestuurlijke visitatie
        • Ontwikkelgroepen samenspel
      • Vensters
      • Verantwoording
      • Krimp
    • ICT in het onderwijs
      • ICT organiseren
      • SIVON
      • Leren met ICT
      • Privacy
    • Medezeggenschap
      • Rollen en verantwoordelijkheden
        • Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR)
        • Medezeggenschapsraad (MR)
        • Oudergeleding van de Medezeggenschapsraad (OMR)
        • Ondersteuningsplanraad
        • Personeelsgeleding van de Medezeggenschapraad (PMR)
    • Onderwijsinhoud
      • Overgang naar voortgezet onderwijs
      • Vakgebieden en kerndoelen
        • Burgerschap op de basisschool
      • Voor- en vroegschoolse educatie
      • Burgerschap
    • Onderwijskwaliteit
      • Inspectietoezicht
      • Ondersteuning bij kwaliteitsproblemen
        • Ondersteuning besturen
        • Ondersteuning scholen met een onvoldoende
        • Ondersteuning zeer zwakke scholen
      • Kansrijk adviseren
      • Regie op onderwijskwaliteit
    • Opleiden, ontwikkelen en onderzoeken
      • Opleiden en ontwikkelen leraren
      • Opleiden en ontwikkelen schoolleiders
      • Onderwijs en onderzoek
        • Kennisinfrastructuur
        • Kennisrotonde
        • Werkplaatsen Onderwijsonderzoek
      • Platform Samen Opleiden & Professionaliseren
      • Anders organiseren
    • Schoolgebouwen
    • School, kind & omgeving
      • Asielzoekers en nieuwkomers
      • Gezonde leefstijl
      • Onderwijsachterstanden
      • Samenwerken met opvang
      • Sociale veiligheid
      • Passend Onderwijs
      • Speciaal Onderwijs
    • Werkgeverszaken
      • Arbeidsrecht actueel
      • Cao primair onderwijs
        • FAQ CAO PO
        • Salaristabellen primair onderwijs
      • Diversiteit en inclusief werkgeverschap
        • Banenafspraak
        • Project Baanbrekers
      • Strategisch HRM
        • Leergang Strategisch HR: 'De kracht van HR'; wegens succes herhaald!
        • Masterclasses strategisch HR-beleid
      • Pensioen
    • Lerarentekort
    • Coronavirus (COVID-19)
      • Les op Afstand
  • Ledenondersteuning
    • Juridische Helpdesk
    • Lid worden
    • Expertgroepen en Netwerken
    • Toolboxen
    • Publicaties/Naslagwerken
    • Vereniging PO-Raad
  • Over de PO-Raad
    • Strategische Agenda
    • Over de PO-Raad
      • Algemeen Bestuur
      • Dagelijks Bestuur
      • Selectie- en remuneratiecommissie
      • Auditcommissie
      • Denktank actualiteiten COVID-19
      • Maatschappelijke Adviesraad
      • Medewerkers bureau PO-Raad
    • Jaarverslag
    • Besturen
    • Kennisgroepen
    • Klachtenregeling
    • Privacy-verklaring PO-Raad
    • Werken bij de PO-Raad
    • Congres PO-Raad
  • Contact
  • Agenda
HomeLerarenbeurs
  • Minister Slob: snel einde aan te grote reserves samenwerkingsverbanden

    16-10-2020
    Coronavirus (COVID-19), Financiën, Opleiden, ontwikkelen en onderzoeken, School, kind & omgeving, Werkgeverszaken

    Samenwerkingsverbanden moeten een plan maken om bovenmatige reserves te besteden aan het realiseren van passend onderwijs voor leerlingen, kondigde minister Arie Slob (Onderwijs) gisteren aan tijdens de begrotingsbehandeling van het ministerie van OCW in de Tweede Kamer. Ook diende de PvdA een motie in om de nieuwe coronasneltest met voorrang voor het onderwijs in te zetten, hier heeft de PO-Raad voor gepleit.

  • Nieuw: samen een master volgen met Teambeurs po

    15-05-2017
    Opleiden, ontwikkelen en onderzoeken

    Werken aan je persoonlijke ontwikkeling als leerkracht en tegelijkertijd bezig zijn met team- en schoolontwikkeling. Dat is de kern van de nieuwe subsidieregeling Teambeurs primair onderwijs. Met deze beurs volgen twee of meer leerkrachten (van een school of schoolbestuur) een masteropleiding waarbij een specifiek ontwikkelpunt van hun school centraal staat. 

  • Vanaf 1 april: inschrijven voor Lerarenbeurs en VierSlagLeren

    17-03-2016
    Opleiden, ontwikkelen en onderzoeken, Werkgeverszaken

    Leraren die zich verder willen professionaliseren kunnen zich vanaf 1 april weer inschrijven voor de Lerarenbeurs en VierSlagLeren.

  • Master SEN veruit populairste bestemming Lerarenbeurs

    09-11-2015
    Opleiden, ontwikkelen en onderzoeken

    Basisschoolleerkrachten gebruiken de Lerarenbeurs in bijna tweederde van de aanvragen voor de master Special Educational Needs (master SEN). Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2008. Dat blijkt uit cijfers van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap die dagblad Trouw vandaag publiceert.

  • Bevoegdheid bewegingsonderwijs: betere gymles en breder inzetbare leerkracht

    29-10-2015
    School, kind & omgeving

    De PO-Raad besteedt aan de hand van een reeks artikelen met enige regelmaat aandacht aan bewegingsonderwijs. In dit derde artikel staan de bevoegdheid bewegingsonderwijs en de Lerarenbeurs centraal.

  • Veel aanvragen voor lerarenbeurs bewegingsonderwijs

    20-10-2015
    School, kind & omgeving

    De lerarenbeurs bewegingsonderwijs die per 1 juli 2015 is opengesteld, is een groot succes. Ruim 950 beurzen zijn inmiddels toegekend. Daarnaast liggen er nog 300 aanvragen voor de subsidie voor de leergang Vakbekwaamheid Bewegingsonderwijs.

  • Nieuwe regeling Lerarenbeurs; aanvragen tot 30 juni

    28-05-2015
    Opleiden, ontwikkelen en onderzoeken

    De regeling voor het aanvragen van de Lerarenbeurs is gewijzigd. In het Nationaal Onderwijsakkoord is vastgelegd dat een leraar moet zijn ingeschreven in het Lerarenregister om in aanmerking te komen voor de subsidieregeling. Verder gaat het aantal studieverlofuren voor masteropleidingen omhoog van vier naar maximaal acht in de week. Aanvragen van de Lerarenbeurs kan tot 30 juni 2015.

Helpdesk

Bekijk alle veelgestelde vragen

Contact

Algemeen: 030 - 310 09 33
(werkdagen van 08:30 tot 17:00)

Juridische helpdesk bereikbaar op werkdagen van 9:00 - 12:00 uur en van 14.00 - 16.00 uur via deze pagina: Juridische helpdesk

Voor vragen over de website en
mijn.poraad.nl
Contactformulier website

Postadres

Postbus 85246
3508 AE Utrecht

Bezoekadres

Aidadreef 4
3561 GE Utrecht

Uitgebreide contactgegevens

Privacyverklaring
DISCLAIMER

Volg ons via

  • rss
  • twitter
  • linkedin