• Complexe problemen oplossen door ze op te delen in kleine stukjes en daardoor leren hoe een computer werkt. Deze vaardigheid, een onderdeel van het zogenoemde computational thinking en daarmee een 21e-eeuwse vaardigheid, kunnen leerlingen voortaan onder de knie krijgen met hulp van de nieuwe leerlijn programmeren. De PO-Raad en haar ICT-partner Kennisnet hebben deze leerlijn op 25 mei officieel gelanceerd op het minisymposium ‘computational thinking’. Vanaf nu kunnen alle scholen de leerlijn gebruiken in hun onderwijs. De leerlijn is ontwikkeld door en op initiatief van het primair onderwijsveld zelf.

  • De PO-Raad was de afgelopen week weer over verschillende onderwerpen in het nieuws. Naast het interview met Rinda den Besten op Radio 1 kwam de PO-Raad in verschillende kranten bijvoorbeeld aan het woord over programmeren en muziekonderwijs.

  • Nieuwsgierig naar de nieuwe leerlijn programmeren? En wilt u meer leren over computational thinking? Kom dan naar het minisymposium!

  • Op zaterdag 10 oktober start de tweede editie van de Nederlandse Codeweek in Science Center NEMO Amsterdam. Die dag is aandacht voor de stand van zaken van programmeren in Nederland en nut en...

  • Bedrijven gaan scholen helpen met het opleiden van leraren in eenentwintigste eeuwse vaardigheden. Dat is een van de afspraken die tientallen bedrijven onder leiding van oud-EU-commissaris Neelie Kroes vandaag hebben gemaakt in Het CodePact Manifest. Het onderwijs kan hiermee profiteren van de kennis en ervaring van het bedrijfsleven, vindt de PO-Raad. Daarbij is van belang is dat de ontwikkeling van de leerling voorop staat.