Overslaan en naar de algemene inhoud gaan
PO-Raad
  • Home
  • Nieuws & Achtergronden
    • Nieuws
    • Belangenbehartiging
    • Weblogs
    • Nieuwsbrief
    • podium
    • Primair Onderwijs in Cijfers
  • Thema's
    • Financiën
      • Bekostiging
        • De centen van de sector - De bekostiging en het systeem (lumpsum)
        • De centen van de sector - Uitgaven en verantwoording
        • Financiële regelingen
        • Indexering Lumpsum
        • Salarissen
      • Ondersteuning bij financieel management
      • Uitgaven en verantwoording
        • Accountantscontrole
        • Belastingen
        • Verantwoording financiële positie in het bestuursverslag
    • Goed Bestuur
      • Benchmark
      • Code Goed Bestuur
      • Eenpitters en kleine besturen
      • Geschillen
        • Stichting Onderwijsgeschillen
      • Intern toezicht
      • Professionalisering schoolbesturen
        • Bestuurlijke visitatie
        • Ontwikkelgroepen samenspel
      • Vensters
      • Verantwoording
      • Krimp
    • ICT in het onderwijs
      • ICT organiseren
      • SIVON
      • Leren met ICT
      • Privacy
    • Medezeggenschap
      • Rollen en verantwoordelijkheden
        • Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR)
        • Medezeggenschapsraad (MR)
        • Oudergeleding van de Medezeggenschapsraad (OMR)
        • Ondersteuningsplanraad
        • Personeelsgeleding van de Medezeggenschapraad (PMR)
    • Onderwijsinhoud
      • Overgang naar voortgezet onderwijs
      • Vakgebieden en kerndoelen
        • Burgerschap op de basisschool
      • Voor- en vroegschoolse educatie
      • Burgerschap
    • Onderwijskwaliteit
      • Inspectietoezicht
      • Ondersteuning bij kwaliteitsproblemen
        • Ondersteuning besturen
        • Ondersteuning scholen met een onvoldoende
        • Ondersteuning zeer zwakke scholen
      • Kansrijk adviseren
      • Regie op onderwijskwaliteit
    • Opleiden, ontwikkelen en onderzoeken
      • Opleiden en ontwikkelen leraren
      • Opleiden en ontwikkelen schoolleiders
      • Onderwijs en onderzoek
        • Kennisinfrastructuur
        • Kennisrotonde
        • Werkplaatsen Onderwijsonderzoek
      • Platform Samen Opleiden & Professionaliseren
      • Anders organiseren
    • Schoolgebouwen
    • School, kind & omgeving
      • Asielzoekers en nieuwkomers
      • Gezonde leefstijl
      • Onderwijsachterstanden
      • Samenwerken met opvang
      • Sociale veiligheid
      • Passend Onderwijs
      • Speciaal Onderwijs
    • Werkgeverszaken
      • Arbeidsrecht actueel
      • Cao primair onderwijs
        • FAQ CAO PO
        • Salaristabellen primair onderwijs
      • Diversiteit en inclusief werkgeverschap
        • Banenafspraak
        • Project Baanbrekers
      • Strategisch HRM
        • Leergang Strategisch HR: 'De kracht van HR'; wegens succes herhaald!
        • Masterclasses strategisch HR-beleid
      • Pensioen
    • Lerarentekort
    • Coronavirus (COVID-19)
      • Les op Afstand
  • Ledenondersteuning
    • Juridische Helpdesk
    • Lid worden
    • Expertgroepen en Netwerken
    • Toolboxen
    • Publicaties/Naslagwerken
    • Vereniging PO-Raad
  • Over de PO-Raad
    • Strategische Agenda
    • Over de PO-Raad
      • Algemeen Bestuur
      • Dagelijks Bestuur
      • Commissies van de vereniging
      • Maatschappelijke Adviesraad
      • Medewerkers bureau PO-Raad
      • Denktank actualiteiten COVID-19
    • Jaarverslag
    • Besturen
    • Kennisgroepen
    • Klachtenregeling
    • Privacy-verklaring PO-Raad
    • Werken bij de PO-Raad
    • Congres PO-Raad
  • Contact
  • Agenda
HomeToptalenten
  • Reageer vóór 1 februari op 'Onderwijs op andere locatie'

    19-01-2017
    Onderwijsinhoud

    Meedoen aan de internetconsultatie die de overheid heeft opengesteld voor het wetsvoorstel 'Onderwijs op een andere locatie dan de school', kan nog tot en met 31 januari.

  • Meer aandacht voor toptalent

    16-03-2016
    ICT in het onderwijs, Onderwijsinhoud

    Het onderwijs aan toptalenten zit in de lift. Dat concludeert staatssecretaris Dekker deze week in de voortgangsrapportage over het Plan van Aanpak Toptalenten 2014-2018. Steeds meer leraren besteden aandacht aan toptalenten in hun klas, zo blijkt uit een peiling. Ouders geven aan dat hun kinderen gebaat zijn bij de extra uitdaging die wordt aangeboden.

  • Staatssecretaris Dekker wil meer aandacht voor toptalent in les

    09-04-2015
    Onderwijsinhoud

    Scholen besteden steeds meer aandacht aan uitdagend onderwijs voor toptalenten. Uit onderzoek van de Inspectie van het Onderwijs blijkt echter wel dat de extra activiteiten in het basisonderwijs veelal buiten de lessen om plaatsvinden en te weinig in de klas zelf. Dit schrijft staatssecretaris Dekker (Onderwijs) in zijn eerste Voortgangsrapportage Plan van Aanpak Toptalenten. De PO-Raad onderschrijft het belang van een zo optimaal mogelijke ontwikkeling voor iedere leerling.

  • Regionale Talentnetwerken van start voor talentvolle leerlingen

    19-01-2015
    Onderwijsinhoud, School, kind & omgeving

    Staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) heeft vandaag de aftrap gegeven van Regionale Talentnetwerken. Scholen gaan in hun eigen regio aan de slag om ook talentvolle leerlingen op zowel basisschool als middelbare school uitdagend onderwijs te geven.

  • Burger vraagt OCW hemd van het lijf over pesten en bekostiging primair onderwijs

    23-05-2014

    Bijna een half miljoen burgers en organisaties hebben vorig jaar een brief met vragen over het onderwijs gestuurd aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). De meeste vragen gingen over pesten, zo blijkt uit de Rapportage burgerbrieven 2013 OCW.

Helpdesk

Bekijk alle veelgestelde vragen

Contact

Algemeen: 030 - 310 09 33
(werkdagen van 08:30 tot 17:00)

Juridische helpdesk bereikbaar op werkdagen van 9:00 - 12:00 uur en van 14.00 - 16.00 uur via deze pagina: Juridische helpdesk

Voor vragen over de website en
mijn.poraad.nl
Contactformulier website

Postadres

Postbus 85246
3508 AE Utrecht

Bezoekadres

Aidadreef 4
3561 GE Utrecht

Uitgebreide contactgegevens

Privacyverklaring
DISCLAIMER

Volg ons via

  • rss
  • twitter
  • linkedin