Zes perspectieven op sturing


Op 12 februari debatteert de Kamer over sturing in het funderend onderwijs. In aanloop naar dit debat spreekt de PO-Raad met diverse wetenschappers en experts. Vragen die onder andere voorliggen: is sturing wel het juiste antwoord op de uitdagingen in het onderwijs? En wat zou de sector beter kunnen doen? 
 

Foto van Roel

“Goed onderwijs vraagt om ruimte op alle niveaus”

Roel Meijerink
Schoolleider basisschool het Klaverblad
Lees het interview

 

Foto van Alida Oppers


“Een herverdeling van de macht is zonde van de energie”

Alida Oppers 
Inspecteur-generaal bij de Inspectie van het Onderwijs
Lees het interview 

 

 

Foto van Marlies Honingh


“Het ontbreekt aan evidentie bij de scenario's over sturing"

Marlies Honingh 
Universitair hoofddocent Bestuurskunde bij de Radboud Universiteit
Lees het interview

 

 

Foto van Peter van Lieshout


“Leer van omliggende landen en trap niet in de valkuil van meer centrale sturing”

Peter van Lieshout
Hoogleraar Sociale Wetenschappen bij de Universiteit Utrecht
Lees het interview

 

 

foto van Sharon Stellaard


“Mijn doel is om meer logica en rede in het 
overheidsbeleid te brengen” 

Sharon Stellaard
Onderzoeker en auteur van het boek ‘Boemerangbeleid’ 
Lees het interview

 

 

Toon Mans


"Als je alleen naar sturing kijkt doe je de rest écht tekort”

Toon Mans
Voorzitter College van Bestuur bij Stichting TWijs
Lees het interview