AD en het Parool: 'Goede ICT-lesprogramma's ontbreken nog'

Scholen maken vaker gebruik van laptops en tablets in het onderwijs, maar goede ICT-lesprogramma's ontbreken nog. Dat blijkt uit een onderzoek van Kennisnet waar het Algemeen Dagblad en het Parool vorige week aandacht aan besteedden. 

Volgens het onderzoek wordt - in vergelijking met andere onderwijssectoren in het primair onderwijs - nog het minst gebruik gemaakt van tablets of laptops. 42 procent van de ondervraagden zegt dat de apparaten maar 10 procent van de lestijd worden gebruikt. Wel stijgt het gebruik van tablets. Ook is bijna 80 procent van de leraren in het basisonderwijs positief over het gebruik van laptops en tablets in de les.

Volgens Kennisnetdirecteur Toine Maes werkt ICT wel als je het maar goed toepast: ,,Focus niet op technologie, maar op de leerling, de leersituatie en de leraar die met ICT gaat werken". De PO-Raad geeft in het Algemeen Dagblad en het Parool aan dit te onderschrijven.

Laatst gewijzigd: 
dinsdag 6 oktober 2015

Nieuwscategorieën