Nieuws

Digitaal verzuimregister ook verplicht voor het primair onderwijs

Net als in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs, zal het gebruik van het digitaal verzuimregister in het primair onderwijs verplicht worden gesteld. Het register moet het relatief verzuim en het aantal thuiszitters beter in beeld gaan brengen. 

Vanaf 1 januari 2017 zijn scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs verplicht om het leerlingenverzuim te melden via het meldingsregister. Dit gaat binnenkort ook gelden voor het primair onderwijs, zo meldt Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Voordat alle basisscholen en sbo-scholen het register ook moeten gebruiken, wordt hiermee eerst proefgedraaid in een aantal gemeenten vanaf 1 januari 2017.

Nadere berichtgeving over de invoering van het meldingsregister volgt na de zomer. De PO-Raad zal u hierover informeren.

Onze professionals staan voor je klaar

Stel je vraag of zoek een opleiding

Contact met de Juridische Helpdesk

Heb je een juridisch vraag? Als lid van de PO-Raad kun je via de pagina van de Juridische helpdesk je vraag stellen op Mijn PO-Raad (na het inloggen in het ledenportaal).

Voor dringende vragen bel met 030 - 31 00 933. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 – 12.00 uur.

Helpdesk 2 mensen praten