Nieuws

Digitale sprong: Leraren verwachten toename of verduurzaming van inzet ICT

Leraren die tijdens de scholensluiting dit voorjaar nog relatief weinig ICT in hebben gezet, hebben de grootste ambitie om dat in de toekomst meer te gaan doen. Dat was één van de conclusies in de eerste rapportage Monitor hybride onderwijs die 12 november is gepubliceerd. In de serie ‘De digitale sprong’ duiken we de komende maanden dieper in de data van de monitor. De eerste in deze reeks gaat in op de ICT-ambities van leraren en is te vinden op ons vernieuwde kennisplatform.   

Door data uit de Monitor hybride onderwijs te combineren met eerder onderzoek en inzichten van projectleiders van de Innovatievragen Onderwijs en ICT, brengt de PO-Raad in kaart wat de impact van de coronacrisis is geweest op het onderwijs. De belangrijkste conclusies worden gedeeld in de online serie ‘De digitale sprong’.   

De eerste editie gaat in op de ICT-ambities van leraren en staat nu online. In een animatie en whitepaper worden de belangrijkste inzichten gedeeld. Daarna wordt je door middel van interviews, praktijkvoorbeelden en reflectievragen uitgedaagd om naar de situatie op jouw scholen te kijken. 
 
Ga naar de Digitale sprong