Nieuws

Stappenplan: hoe kunnen ouders problemen aankaarten binnen het leerlingenvervoer?

Kinderen met een beperking die naar het speciaal (basis)onderwijs gaan, zijn vaak afhankelijk van het leerlingenvervoer om op school te komen. Maar dat gaat op dit moment vaak mis. Ouders kunnen met het nieuwe stappenplan van Ouders en Onderwijs problemen met het leerlingenvervoer onder de aandacht brengen bij onder andere de gemeente.

Het stappenplan

Ouders kunnen veel doen om de problemen in het leerlingenvervoer van hun kind onder de aandacht te brengen. Zoals een logboek bijhouden, contact leggen met andere ouders en in gesprek gaan met bijvoorbeeld een wethouder. Om overzicht te geven van wat er allemaal mogelijk is, heeft Ouders en Onderwijs een stappenplan gemaakt met daarin zes stappen die ouders kunnen zetten. Bij iedere stap staan handige tips voor het extra steuntje in de rug. Ook staat in het stappenplan het invulformulier ‘Ik luid de bel over het leerlingenvervoer’ dat ouders geprint kunnen opsturen naar de betrokken gemeente. 
 

Ga naar het stappenplan

bus

Onze professionals staan voor je klaar

Stel je vraag of zoek een opleiding

Contact met de Juridische Helpdesk

Heb je een juridisch vraag? Als lid van de PO-Raad kun je via de pagina van de Juridische helpdesk je vraag stellen op Mijn PO-Raad (na het inloggen in het ledenportaal).

Voor dringende vragen bel met 030 - 31 00 933. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 – 12.00 uur.

Helpdesk 2 mensen praten